11 static bool grandRoguePossible(
int joueur,
const int matriceGroupe[8][8],
const int matriceDeplacement[8][8],
const piece terrain[8][8]);
12 static QVector<QPoint>
deplacementRoi(
const piece terrain[8][8],
const int matriceGroupe[8][8],
const QPoint& coord);
13 static QVector<QPoint>
deplacementReine(
const int matriceGroupe[8][8],
const QPoint& coord);
14 static QVector<QPoint>
deplacementFou(
const int matriceGroupe[8][8],
const QPoint& coord);
15 static QVector<QPoint>
deplacementCavalier(
const int matriceGroupe[8][8],
const QPoint& coord);
16 static QVector<QPoint>
deplacementTour(
const int matriceGroupe[8][8],
const QPoint& coord);
17 static QVector<QPoint>
attaquePion(
const int matriceGroupe[8][8],
const QPoint& cas);
18 static QVector<QPoint>
deplacementPion(
const int matriceGroupe[8][8],
const piece terrain[8][8],
const QPoint& coord,QVector<QPoint> *coup_precedent);
19 static bool estEnEchec(
const piece tab_piece[8][8],
const int matriceGroupe[8][8],
int groupe_piece,
const QPoint&,
const QPoint* coord = NULL);
22 #endif // DEPLACEMENTS_H