Jeux d'echec
Programmation d'un jeux d'echec
 All Classes Files Functions Enumerations Enumerator
deplacements.h
Go to the documentation of this file.
1 #ifndef DEPLACEMENTS_H
2 #define DEPLACEMENTS_H
3 #include <QPoint>
4 #include <QVector>
5 #include "Definement.h"
6 
8 {
9 public:
10  static bool petitRoguePossible(int joueur,const int matriceGroupe[8][8],const int matriceDeplacement[8][8],const piece terrain[8][8]);
11  static bool grandRoguePossible(int joueur,const int matriceGroupe[8][8],const int matriceDeplacement[8][8],const piece terrain[8][8]);
12  static QVector<QPoint> deplacementRoi(const piece terrain[8][8],const int matriceGroupe[8][8], const QPoint& coord);
13  static QVector<QPoint> deplacementReine(const int matriceGroupe[8][8], const QPoint& coord);
14  static QVector<QPoint> deplacementFou(const int matriceGroupe[8][8], const QPoint& coord);
15  static QVector<QPoint> deplacementCavalier(const int matriceGroupe[8][8], const QPoint& coord);
16  static QVector<QPoint> deplacementTour(const int matriceGroupe[8][8], const QPoint& coord);
17  static QVector<QPoint> attaquePion(const int matriceGroupe[8][8],const QPoint& cas);
18  static QVector<QPoint> deplacementPion(const int matriceGroupe[8][8],const piece terrain[8][8], const QPoint& coord,QVector<QPoint> *coup_precedent);
19  static bool estEnEchec(const piece tab_piece[8][8],const int matriceGroupe[8][8],int groupe_piece, const QPoint&, const QPoint* coord = NULL);
20 };
21 
22 #endif // DEPLACEMENTS_H